rwany placek drożdżowy z jagodami

czwartek, lipca 17, 2014


nietypowe ciasto, bo dzielimy go na porcje zanim się upiecze, dlatego przed podaniem nie trzeba go kroić, wystarczy odrywać kolejne kawałki, idealne na letni piknik


składniki:
  • 500 g mąki
  • 50 g cukru
  • 2 torebki cukru waniliowego
  •  1 torebka suszonych drożdży
  • pól łyżeczki soli
  • 50 g masła + 2 łyżki
  •  150 ml mleka
  • 2 jajka
  • 300 ml konfitury z jagód (ja użyłam śliwkowej bo taką akurat miałam w domu)
  • 60 g świeżych jagód
  • 75 g cukru pudru
mąka + cukier + cukier waniliowy + drożdże + sól + jajka + ciepłe mleko + stopione masło = wymieszać i zagniatać przez kilka minut, odstawić w ciepłe miejsce na godzinę

podłużna foremkę keksową wysmarować masłem i posypać mąką, wyrośnięte ciasto ponownie zagnieść i rozwałkować na kwadrat o wielkości ok. 50x50 cm, posmarować go konfiturą, a następnie pociąć go na paski z których potem wycinamy mniejsze kwadraty (ok. 8x8 cm), ułożyć kwadraty jeden na drugim w blaszce ustawionej pionowo tak jak na zdjęciu poniżej:
tak ułożone ciasto odstawić ponownie w ciepłe miejsce, aby ponownie wyrosło

pozostałe 2 łyżki masła pokroić i włożyć między plasterki ciasta, piec w temp. 175 stopni przez 30-40 minut (po 20 minutach ciasto przykryć folia aluminiową), studzić przez 30 minut w foremce

utrzeć cukier puder z 1 łyżką wrzątku na gęsty lukier, polać nim ostudzone ciasto i udekorować świeżymi owocami

ciasto to można robić tez z innymi owocami i konfiturą, np. z porzeczkami lub malinami

SMACZNEGO!


inspiracja: "CIASTA i ciasteczka" - dodatek kulinarny do pisma Twój STYL / maj 2014

Słodkie jagodowe lato

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Wygląda obłędnie. Muszę taki przygotować

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie odrywane ciasta/chlebki :) Zawsze można podejść i uskubać kawałek...
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie! :) mała rączka chciała spróbować, ale trudno się dziwić jak takie pyszności:) jeszcze takiego nie robiłam więc chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów