diabelskie brownie czekoladowe a'la Eric Lanlard

niedziela, kwietnia 19, 2015


Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 150 g masła + dodatkowa ilość do natłuszczenia formy
  • 2 łyżeczki pasty lub esencji waniliowej
  • 150 g drobnego cukru trzcinowego
  • 3 jajka
  • 75 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka soli
  • 100 g całusków z gorzkiej czekolady (ja zastąpiłam je suszoną żurawiną)
Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Formę do pieczenia w kształcie kwadratu o boku 19 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia.

Połamana czekolada + masło + wanilia = stopić w kąpieli wodnej. Zdjąć z ognia, dodać cukier i wymieszać. Odstawić do przestygnięcia na kilka minut.

Następnie dodać ubite jajka + przesianą mąkę + kakao + sól = całość dokładnie wymieszać. Dorzucić całuski czekoladowe i ponownie wymieszać.

Przelać ciasto do formy, wyrównać wierzch. Piec 25 minut lub do czasu, aż wierzch zacznie pękać, ale środek nadal będzie lepki.

Wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim ciasto na 5 minut. Po tym czasie wyjąć je i odstawić w formie do zupełnego wystygnięcia.

Pokroić ciasto na małe kwadraty i wyjąć z formy. Można przechowywać w szczelnym pojemniku do 4 dni.

Przepis pochodzi z książki Erica Lanlarda pt.: "Czekolada". 



P.S. 
autor pisze, że można dodać do ciasta orzechy, lub suszone owoce, ja dodałam suszoną żurawinę obtoczona wcześniej w mące, kwaskowata fajnie ożywiła dość ciężki i mocny smak czekoladowego brownie

P.S.2
ja miałam większą blaszkę niż w oryginalnym przepisie - 24 cm x 24 cm, więc ciasto wyszło mi niższe, co ma swoją zaletę - mniej kalorii w jednym kawałku ;)

P.S.
Eric Lanlard prowadzi świetne programy w których zdradza sekrety swoich obłędnych wypieków - w polskiej telewizji możemy go podziwiać w akcji na kanale BBC, wśród jego klientów jest wiele popularnych gwiazd, przygotowywał m.in. tort weselny dla Madonny i Guya Ritchie


You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów