brownie z powidłami śliwkowymi domowej roboty

niedziela, września 27, 2015

 składniki:
  • 165g roztopionego masła
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 2 żółtka
  • 165g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 laska wanilii lub 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • powidła śliwkowe domowej roboty (przepis tu: klik)

Piekarnik nagrzać do 180st. C. Foremkę kwadratową (ja mam wym. 24 cm) posmarować masłem, oprószyć mąką i wyłożyć papierem do pieczenia. Roztopić masło w garnuszku, potem ściągnąć z ognia i dodać połamaną na kostki czekoladę, wymieszać na gładką masę i ostudzić. Ubić jajka, żółtka, cukier oraz wanilię aż krem stanie się lekki i puszysty. Ostudzoną masę maślano-czekoladową wlewać powoli do ubitych jajek i mieszać delikatnie łopatką. Wsypać przesiane suche składniki oraz 1/3 pokruszonych ciasteczek Oreo. Ciasto przelać do foremki i zrobić na wierzchu kleksy z powideł śliwkowych. Piec ok. 25 minut - środek powinien być lekko ciągnący. Ostudzić w foremce, następnie kroić na kwadraty. Można przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku przez kilka dni. 

Jesienne Superfoods

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Mmm wygląda mega smakowicie :) idealne ciacho do porannej kawy albo wieczorowej herbaty. Ja niestety nie mam takiej ręki do wypieków aczkolwiek ten przepis wydaje się łatwy :)
    Zapraszam do mnie na jesienne inspiracje: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam przed momentem i jestem zachwycona! Leciutkie i mega czekoladowe, polecam! :) Od siebie dodałam trochę orzechów włoskich, które świetnie się komponują z pozostałymi składnikami. Dzięki wielkie za przepis, na pewno jeszcze nieraz będę z niego korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się, że wypieki się udały, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów