ciasto marchewkowe z mleczną czekoladą

piątek, grudnia 11, 2015

Składniki:
  • 4 jajka
  • 250 gram cukru
  • 180 gram roztopionego i przestudzonego masła
  • 300 gram mąki pszennej
  • 400 gram obranej i startej marchewki
  • 100 gram mlecznej czekolady posiekanej na drobne kawałki (u mnie jeden czekoladowy mikołaj)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
Masło roztopić i przestudzić. Jajka ubić z cukrem. Stopniowo dodawać masło i miksować do połączenia. Następnie dodać przesianą mąkę, proszek, sodę i przyprawy i drewnianą łyżką wszystko wymieszać. Dodać startą marchewkę i posiekaną czekoladę i wszystko jeszcze raz dokładnie wymieszać. Ciasto przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piec 60 min w 180 stopniach. Wyłączyć piekarnik i jeszcze 10 min trzymać w zamkniętym piekarniku. Następnie wyjąć, postawić na kratce i ostudzić. 

Ciasto dość słodkie, wilgotne, sycące, w sam raz do herbaty czy kawy w zimowy dzień, pachnie przyprawami typowo świątecznymi.
Przepis pochodzi z książki White Plate "Słodkie":



You Might Also Like

4 komentarze

  1. coś czuję, że moja rodzina byłaby tym ciastem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje dzieci zjadły chętnie, ale chyba nie ze względu na tą marchewkę w środku, ale czekoladkę :)

      Usuń
  2. wygląda na wilgotny. uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dość wilgotne i zbite, można się nasycić już jednym kawałkiem i słodkie, spokojnie można dodać mniej cukru

      Usuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów