pierniczki / gingerbread cookies

sobota, grudnia 19, 2015



W tym roku testowałam nowe przepisy na pierniczki, szukałam jakiegoś sposobu, żeby pierniczki za bardzo nie wyrosły, bo chciałam wykorzystać nowe foremki śnieżynki i zależało mi, aby pierniczki zachowały swoje kształty. Na blogu http://pieprzczywanilia.blogspot.com znalazłam sprawdzony przepis, ale nie mogłam znaleźć melasy. Koleżanka poleciła mi przepis z tej strony: http://www.bistromama.pl, przetestowałam go z powodzeniem.
składniki:
  • 80 dag mąki (dałam pół na pół zwykłą pszenną z tą z pełnoziarnistą)
  • 45 dag miodu
  • 15 dag cukru pudru
  • 20 dag masła
  • 2 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 przyprawa do piernika
  • 2 łyżeczki kakao
  • łyżka kawy mielonej
Masło + miód = topimy i studzimy. Mąkę + sodą + przyprawy + cukier + kakao + kawa + jajka = mieszamy drewnianą łyżką. Dolewamy masło z miodem i wyrabiamy ciasto rękami. Zagniatamy, wałkujemy, podsypujemy mąką i wycinamy cienkie pierniczki. Piec ok. 8-10 min. (w zależności od wielkości pierniczka) w temp. 180 st.

P.S.
do zdobienia użyłam lukru zrobionego z białka jajka i cukru pudru oraz pustego, umytego pisaka Dr. Oetker którego rozcięłam na końcu i do którego wlałam swój lukier, ten patent podpatrzyłam na jednym z blogów, niestety nie pamiętam na którym, bardzo się przydał! :) 

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Śliczne wzory pierniczków :)
    Zapraszam na http://iwonka-bloguje.blogspot.com do zapoznania się z przepisami na świąteczne ciastka i do udziału w pysznym konkursie z marką Sante :)

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów