jak zrobić koszyki ze sznurka / crochet basket DIY

czwartek, marca 17, 2016

 nigdy w życiu nie szydełkowałam, jestem totalną amatorką, w szkole w zamierzchłych czasach PRL'u na ZPT nieco tylko dziergaliśmy na drutach, pewnego pięknego letniego dnia wybrałam się z koleżanką do sklepo-kawiarni Szydło w Opolu na warsztaty szydełkowania, gdzie wydziergałam jeden mały koślawy trójkąto-kwadracik, z którego byłam bardzo dumna ;)

minęło pół roku i nic, zero postępów i prób, jakoś weny mi brakowało, w przeciwieństwie do koleżanki, która to pokazywała mi swoje nowe arcydzieła, które wyszły spod jej szydełka, pozazdrościłam, poślęczałam trochę nad filmikami z youtube i udało się, pewnego wieczoru wydziergałam swój pierwszy koszyczek, potem drugi, potem trzeci...

na prawdę nic trudnego, uwierzcie, jak ja mogę, może każdy, wystarczy trochę czasu na obczajenie techniki (zaczynamy od tzw. "magic circle" / "magicznego kółka", potem idzie już jak z płatka), jakieś grubsze szydełko i sznurek - najlepszy bawełniany z rdzeniem, bo jest jednakowej grubości (swoje zamawiałam w Druciarni MILA)

 niektóre bawełniane są cięte niezbyt równo, od biedy można pociąć jakiś męski T-shirt XXL - też przerabiałam, koszyk wyszedł dość rustykalny - służy teraz za berecik dla lalki dziecięcej ;)

inspirację do wykonania koszyków czerpałam z tego filmu: 

"magicznego kółka" uczyłam się z tego:
polecam - super relaks, a przy okazji mamy praktyczne koszyki na szpargały, którymi możemy obdarowywać całą swoją bliższą i dalszą rodzinę przez najbliższe miesiące, no i lalka ma nowy berecik ;P

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Śliczne są! Naprawdę doceniam, bo nie mam pojęcia o szydełkowaniu! :D Wydaje mi się, że to czarna magia zupełna. Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki, to naprawdę nic trudnego, polecam spróbować, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam swój mały koślawy trójkąto-kwadracik :), zostawiłam na pamiątkę, kto by pomyślał, że tak wsiąkniemy w to szydełko. Koszyki piękne -każdy jeden z osobna i wszystkie razem. Kto wie, może ruszymy kiedyś z jakąś manufakturą :)

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów