najprostszy chleb z chrupiącą skórką

czwartek, lipca 27, 2017




składniki:
  • 500 g mąki pszennej chlebowej (użyłam bio organic typ 1050)
  • 360 g wody
  • 10 g soli
  • 5 g świeżych drożdży

mieszamy wszystkie składniki, przekładamy do keksówki o długości 26-30 cm, przykrywamy ściereczką, odstawiamy na noc, a rano nagrzewamy piekarnik do 220 st C., wstawiamy chleb i pieczemy 45-60 minut

przepis odkryłam na serwisie instagrama whiteplatecom, zmieniłam jedynie typ maki z 750 na 1050, bo taką udało mi się kupić

przepis naprawdę bezproblemowy, szybki i bez zbytnich ceregieli, jedyne na co trzeba uważać, to aby chleb nie przykleił się do keksówki, co mi się przydarzyło za pierwszym razem, aby temu zapobiec trzeba wysmarować keksówkę tłuszczem i obsypać otrębami (jak radzi Eliza Morawska-Kmita) lub wyłożyć ją papierem do pieczenia (jak to zrobiłam za drugim podejściem ja), chlebek wychodzi naprawdę smaczny, z chrupiącą skórką, jak ktoś woli wyraźniejsze smaki można dosypać trochę więcej soli i posypać z  wierzchu czarnuszką, polecam!

You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów